برای استفاده بهتر از وب سایت نیاز ، پیشنهاد می شود مطالب زیر را با دقت مطالعه نمایید و با آنها آشنا باشید :
مشتری:مشتری به کسانی گفته می شود که از سایت و فروشگاه نیاز کالا و خدمات خریداری می کنند.
مشتری همکار : مشتری همکار به کسانی گفته می شود که علاوه بر اینکه از سایت و فروشگاه نیاز کالا و خدمات خریداری می کنند سایت و فروشگاه را به تعدادی از دوستان و آشنایان خود معرفی می کنند.
فروشنده : فروشنده به کسانی گفته می شود که کالا و خدمات خود را در سایت و فروشگاه نیاز ارائه می کنند.
سفیر : سفیر به کسانی گفته می شود که کالاهای خریداری شده از سایت و فروشگاه نیاز را به دست مشتریان می رسانند.
معرف : معرف به کسی گفته می شود که سایت و فروشگاه نیاز را به شما معرفی کرده است.
قیمت کالا : قیمت کالا همان قیمت فروش کالا در فروشگاه های مشابه سنتی یا همان قیمت مصرف کننده است که توسط شرکت تولید کننده درج شده است.
قیمت فروش : قیمت فروش همان قیمتی است که کالا در سایت و فروشگاه نیاز فروخته می شود .البته توجه داشته باشید که به مبلغ فوق مالیات بر ارزش افزوده به مقدارنه درصد یا همان که دولت تعیین کند اضافه خواه شد.
ارزش فروش : ارزش فروش هر کالا با توجه به شرایط فروش و قیمت خرید و قیمت فروش و سود آن برای شرکت و سیاست های شرکت برای هر کالا تعیین می شود.
1.نیاز بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند و در صورت تغییر قوانین تابع قوانین جدید می باشد..
2.همه همکاران و کاربران نیاز خود را ملزم به رعایت قوانین جمهوری اسلامی ایران می دانند.
3. در هنگام مرجوع کالا و یا لغو خرید پس از پرداخت ، سایت پول کالای مرجوع شده یا فاکتور لغو شده را به حساب شخصی که در موقع خرید مشخصات آن ذکر شده واریز می کند ، در صورت مغایرت سایت از پرداخت پول معذور می باشد و فقط می تواند آن مبلغ را به عنوان اعتبار به مشتری اختصاص دهد و در خرید های بعدی آنرا به اعتبار خریدار اضافه نماید.
4. معرف موظف است آموزش های لازم جهت چگونگی کار با سایت نیاز و نحوه کسب درآمداز نیاز را به مشتری بدهد
5. معرف موظف است که پشتیبانی لازم را در تمام مراحل خرید و معرفی و ... برای مشتری تضمین کرده و در کنار وی باشد.
6. افرادی که خرید با ارسال فوری انجام می دهند در صورتی که موقع رسیدن سفیر در محل حاضر نباشند و یا به هر دلیلی کالای خریداری شده را تحویل نگیرند ، نیار پس از کسر هزینه ارسال از مبلغی که پرداخت کرده اند ، باقیمانده پول فاکتور را عودت و یا به اعتبار فرد اضافه می کند.
7. نیاز فقط در قبال پرداخت های آنلاین ، دستگاه کارت خوان نیاز و کارت به کارت به کارت های معرفی شده در ذیل مسئولیت دارد و در قبال پرداخت ها در سامانه های دیگر ، به کارت های دیگر و دستگاه های کارت خوان متفرقه مسئولیتی ندارد.
شماره کارت : 5022 - 2910 - 1906 -7295 بانک پاسارگاد به نام حسین نائمی
شماره کارت : 6104 - 3378 - 4136 -4456 بانک ملت به نام حسین نائمی
1.بازپسگیری مواد غذایی و بهداشتی پس از تحویل کالا به مشتریان بخاطر مسائل ایمنی و امنیتی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست؛ پس مشتریان عزیز می بایست در هنگام تحویل کالا دقت لازم را مبذول فرمایند
2.بازپسگیری کالاهایی غیر از (مواد غذایی و بهداشتی) حداکثر تا چهل و هشت ساعت پس از تحویل کالا به مشتریان وفقط در محل فروشگاه امکان پذیر می باشد ودر صورت مرجوع کالا یا فاکتور (در صورت پرداخت شدن) هزینه ارسال از مبلغ پرداختی کسر و مابقی حداکثر تا یک هفته پس از تحویل کالا به فروشگاه صرفا به حساب بانکی خریدار که بنام خریدار باشد واریز خواهد شد در غیر اینصورت به اعتبار خریدار اضافه خواهد شد
3.ضمانت سلامت و کیفیت کالاها در زمان داشتن تاریخ مصرف بعهده شرکتهای تولید کننده می باشد و نیاز هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد نیاز فقط سلامت فیزیکی کالا و داشتن تاریخ مصرف را ضمانت می کند و در صورتی که مرجوع کالا به علت نداشتن تاریخ مصرف وعدم سلامت فیزیکی کالا باشد کالای مرجوعی در محل مشتری تحویل گرفته شده و کالای جایگزین بدون هزینه ارسال در محل مشتری به وی تحویل داده خواهد شد و یا همانجا پول کالای مرجوعی پرداخت خواهد شد
4. چنانکه مشتری (در تحویل عادی) به هردلیلی کالایی راتحویل نگیرد درصورتی فاکتور پرداخت نشده باشد همانجا از فاکتور کسر شده و مابقی فاکتور تسویه خواهد شد و چنانکه فاکتور تسویه شده باشد مبلغ کالای مرجوعی حداکثر تا چهل و هشت ساعت به اعتبار مشتری اضافه خواهد شد
مشتری مداری در رأس ارزشهای حاکم در نیاز است و از آنجا که خریداران همیشه ولی نعمت ما هستند تمام فروشندگان و همکاران ما در نیاز می دانند جلب رضایت مشتری بالاترین اولویت همه ما در نیاز است ما در نیاز؛ فروش کالا و خدمات را بخشی کوچک از تعهد خود می دانیم و آنچه مهم تر است ارائه خدمات مورد نیاز مشتریان؛ پس از خرید و انجام به موقع تعهدات و پشتیبانی لازم و جلب رضایت مشتریان است
در راستای سیاست های مشتری محور نیاز و به منظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه قوانینی برای فروش کالا و خدمات وکار در نیاز وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به رضایت مشتریان و جلب اعتماد آنها و از همه مهمتر ايجاد تجربه ای عالی در خرید مشتری از نیاز می شود و همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری از سوء استفاده معدود فروشندگان و همکاران متخلف ، از سایت نیاز خواهد شد.
عملکرد فروشندگان و همکاران بر اساس چندین معیار سنجیده خواهد شد و فروشندگان و همکارانی که از عملکرد و استاندار با کیفیت مورد نظر نیاز برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آنها قطع همکاری خواهد شد و به کسانی که استاندارد های لازم را با کیفیت بالا کسب کنند نشان لیاقت اعطا خواهد شد و چون نظرات مشتریان در این امر خیلی موثر است خواهشمندیم با نظر دهی نسبت به همکاران و فروشندگان و کالاهای انها مارا در ارائه خدمات بهتر به خودتان یاری نمایید.
ما خوب می دانیم که حفظ اطلاعات شما چقدر مهم است و وظیفه خود می دانیم که در پاسداری از آنها تمام سعی و تلاش خود را بکنیم و در این راه موفق خواهیم بود.
از آنجا که در زمان مرجوع کالا و واریزی پول کالای مرجوعی و همچنین واریز هدایای نقدی نیاز به اطلاعات دقیق شما نیاز داریم لذا خواهشمندیم اطلاعات خود را با حد اکثر دقت وارد کنید تا بعدا مشکلی پیش نیاید در صورت تمایل شما می توانید یک اسم مستعار برای خود انتخاب کنید تا سفیران و همکاران شما را با آن اسم بشناسند.
در این مقاله همهی آنچه باید در مورد قوانین فروش در نیاز بدانید به تفصیل ذکر شده و در صورت نیاز به روزرسانی خواهد شد.
۱ . قیمت مصرف کننده شرح: قیمت مصرف کننده همان قیمت مصوب کالاست که روی کالا درج شده است. از قیمتگذاری و فروش هرگونه کالا با قیمتی بالاتر از قیمت مندرج روی کالاهایی که “قیمت مصرف کننده” روی آنها درج شده خودداری کنید.
کالاهایی که قیمت مصرفکننده روی آنها درج نشده، اما دارای قیمت مصوب هستند، باید با قیمتهای مصوب و رسمی رایج در سراسر کشور قیمتگذاری شوند.
از قرار دادن قیمتهای غیر واقعی و فروش با قیمت اصلی تحت عنوان تخفیف که به نوعی فریب خریدار محسوب میشود، خودداری کنید.
جریمه: در صورت مشاهده و احراز تخلف، به میزان دو برابر مجموع اختلاف قیمت کالای فروش رفته از قیمت واقعی و تعداد کل فروخته شده از آن کالا جریمه تعلق خواهد گرفت، کالا غیرفعال شده و در صورت تکرار منجر به بسته شدن پنل فروشنده و قطع همکاری خواهد شد.
۲ . فروش کالای غیر اصل شرح: فروش کالای غیر اصل در نیاز اکیدا ممنوع است. اگر محصولی از نظر جعبه، بستهبندی، جنس، کیفیت و … با کالای اصلی که توسط مراکز مورد تایید مانند (سایت اصلی برند یا شرکتهای وارد کنندهی قانونی) که کالاهای اصل را بهفروش میرسانند مغایرت داشته باشد، کالا باعنوان “غیراصل” شناخته میشود.
همچنین در سایت نیاز اگر در عنوان یا تصاویر کالای نمایش داده شده، برند اصلی کالا ذکر شده باشد ولی کالای فروخته شده با نمونهی اصلی کالا مغایر باشد، کالای مورد نظر غیر اصل شناخته شده و امکان فروش این نوع از محصولات در فروشگاه اینترنتی نیاز وجود ندارد.
برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت کالای اصل و غیر اصل را حتما مطالعه کنید.
همچنین توصیه میشود فروشندگان جهت حفظ اعتبار خود و نیاز از فروش کالاهای بیکیفیت خودداری کنند.
جریمه: در صورت فروش کالای غیر اصل، فروشنده موظف به پرداخت جریمهای معادل با ۱۰ برابر قیمت محصول فروش رفته ضربدر تعداد کل فروخته شده از آن محصول از ابتدا خواهد بود و نیاز مجاز به فسخ قرارداد همکاری با فروشنده می باشد.
مشتری مداری در راس ارزشهای سازمانی نیاز قرار دارد و از آنجا که خریداران نه تنها مشتری نیاز بلکه مشتری تمام فروشندگان هستند، جلب رضایت آنها باید اولین و بالاترین اولویت همهی ما باشد.
در راستای سیاستهای مشتری محور نیاز و بهمنظور سازگاری با شرایط اقتصادی جامعه، قوانینی برای فروش در سایت نیاز وجود دارد که عمل به این قوانین منجر به افزایش رضایت مشتریان، جلب اعتماد آنها و از همه مهمتر ساخت و ایجاد تجربهای ایده آل در خرید مشتری میشود. همچنین عمل به این قوانین باعث جلوگیری در سو استفاده از سایت نیاز توسط معدود فروشندگان متخلف خواهد شد.
عملکرد فروشندگان بر اساس چندین معیار سنجیده خواهد شد و فروشندگانی که از عملکرد و استاندارد باکیفیت مورد نظر برخوردار نباشند جریمه شده و یا با آنها قطع همکاری خواهد شد.
به فروشندگانی که با رعایت قوانین و استانداردهای نیاز از عملکردی با کیفیت بالا برخوردار باشند، نشانی تعلق خواهد گرفت که خریداران با مشاهدهی آن میتوانند با اطمینان کامل از فروشنده خرید کنند.